ما۲۴نفر

(تارنمای دانشجویان معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی ۹۱ - دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام

ما۲۴نفر

(تارنمای دانشجویان معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی ۹۱ - دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام

محفل ۲۴ دانشجوی معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی دانشگاه امام صادق(ع). سعی می‌کنیم آن‌چه خودمان و دیگر دانشجوهای معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی به آن نیاز دارند را منتشر کنیم.
اگر شما هم اطلاعاتی برای انتشار دارید، با ما به اشتراک بگذارید.
منتظر انتقادها و پیشنهادهای شما هستیم.
يكشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۳۰ ب.ظ

معرفی کتاب: گذار به دموکراسی

کتاب «گذار به دموکراسی» مجموعه‌ای است از چند مقاله که به کوشش حسین بشیریه منتشر شده است.  در این کتاب، سه مقاله به قلم حسین بشیریه، چهار مقاله ترجمه شده از زبان انگلیسی و یک مقاله، نوشته‌ی منصور انصاری است. سه مقاله‌ای که نوشته‌ی حسین بشیریه است و سه فصل اول کتاب را تشکیل می‌دهند، در واقع چهارچوب اصلی آرای مطرح شده در کتاب هستند و مقالات بعدی به نوعی به مسائل فرعی‌تر در زمینه‌ی «گذار به دموکراسی» می‌پردازند.

عنوان اولین مقاله‌ی این کتاب، «موج جدید نظریه‌های گذار به دموکراسی» است. بشیریه در این مقاله بیشتر نظریه‌های متأخر درباره گذار از رژیمی‌ غیر دموکراتیک به رژیمی دموکراتیک را بررسی می‌کند. او نظریه‌هایی را که درباره شکل‌های مختلف گذار از رژیم اقتدارطلب به نظام دموکراتیک، زمینه‌های اجتماعی و کارگزاران گذار به دموکراسی و فرایند استقرار و تحکیم دموکراسی در کوتاه مدت وجود دارد، صرفا مطرح می‌کند تا در مقالات بعد با استفاده از این پایه‌ی نظری نمونه‌های واقعی گذار به دموکراسی و نیز مورد ایران را تحلیل کند.

دریافت مقدمه کتاب
حجم: 75 کیلوبایت

*چاپ سوم این کتاب در سال در توسط انتشارات نگاه‌معاصر با قیمت ۲,تومان منتشر شده است.

مطالب مرتبط:

معرفی کتاب: زوال اندیشه‌سیاسی در ایران

معرفی کتاب: ما چگونه ما شدیم؟

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی