ما۲۴نفر

(تارنمای دانشجویان معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی ۹۱ - دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام

ما۲۴نفر

(تارنمای دانشجویان معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی ۹۱ - دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام

محفل ۲۴ دانشجوی معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی دانشگاه امام صادق(ع). سعی می‌کنیم آن‌چه خودمان و دیگر دانشجوهای معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی به آن نیاز دارند را منتشر کنیم.
اگر شما هم اطلاعاتی برای انتشار دارید، با ما به اشتراک بگذارید.
منتظر انتقادها و پیشنهادهای شما هستیم.
پنجشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۹:۳۰ ب.ظ

معرفی کتاب: نتایج انقلاب ایران

کدی در پیشگفتار مختصر خود ضمن بیان علت تجدید نظر در مطالب کتاب و تکمیل آن در سال ۳ که مصادف با بیست و پنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی بود، به آثار متعددی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی دربارة ایران منتشر شده اشاره می کند. از نظر وی عمده این آثار مبتنی بر پژوهش های فردی و یا آثار ژورنالیستی است، با این حال اطلاعات بسیاری درباره مسائل ایران به مخاطبان ارائه می‌کنند. مقدمه این کتاب را می‌‌توانید در ادامه مطلب دریافت و مطالعه کنید.

مطالب کتاب «نتایج انقلاب ایران» در مقایسه با بسیاری از آثار منتشر شده در باب مسائل ایران، نمونه و الگوی یک اثر تحقیقی متوسط است. ارائه حجم زیادی از اطلاعات به همراه آمار، ذکر تاریخ بسیاری از وقایع، شیوه تدوین و طرح مطالب، نظم و تسلسل مطالب، شفافیت و وضوح در بیان مطالب کتاب می تواند از حیث روش شناختی مورد توجه قرار گیرد . اما در مقام تحلیل محتوا مولف با فضای واقعی داخل ایران فاصله دارد. همین امر کتاب را شایسته مطالعه، نقد و ارزیابی می سازد. بالاخره آن که توصیه نهایی وی به سیاستمداران و سردمداران ایالات متحده مبنی عدم مداخله نظامی و سیاسی در امور ایران و واگذاری امور به مردم ایران، نکته بسیار مهمی است که مؤلف پس از چندین دهه مطالعه در مورد جامعه ایران به آن دست یافته است.

 

دریافت مقدمه کتاب
حجم: 136 کیلوبایت

*چاپ پنچم این کتاب در سال ۹۳در ۷توسط انتشارات ققنوس با قیمت ۷,تومان منتشر شده است.

 

مطالب مرتبط:

معرفی کتاب: نخبگان سیاسی ایران بین دو انقلاب

معرفی و خلاصه کتاب: دیباچه‌ای بر جامعه شناسی ایران

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی