ما۲۴نفر

(تارنمای دانشجویان معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی ۹۱ - دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام

ما۲۴نفر

(تارنمای دانشجویان معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی ۹۱ - دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام

محفل ۲۴ دانشجوی معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی دانشگاه امام صادق(ع). سعی می‌کنیم آن‌چه خودمان و دیگر دانشجوهای معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی به آن نیاز دارند را منتشر کنیم.
اگر شما هم اطلاعاتی برای انتشار دارید، با ما به اشتراک بگذارید.
منتظر انتقادها و پیشنهادهای شما هستیم.
يكشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۲:۰۰ ب.ظ

بازنشر: سرگردانی توسعه در ایران

متن زیر، بازنشری از نوشته آقای رامین‌ مددلو، فارغ‌التحصیل دانشگاه امام‌صادق(علیه السلام)و دانشجوی دکتری دانشگاه مفید قم  در رشته علوم سیاسی و گرایش مسائل ایران است.

داستان توسعه در غرب

در توسعه "نگاه به زیست مطلوب" خط فکری این مفهوم را شکل می دهد. سبب این نگاه دارا بودن توان پاسخگویی به پرسش های کلان بشری مانند چگونگی انجام اعمال بشری است.

اینکه نوع انسان چه اقداماتی را در گستره زمانی – مکانی خاص و به چه صورت انجام دهد جزئیات عملی این نگاه را هدف قرار داده بود. تا پیش از فرا رسیدن دوران مدرن (از قرن پانزدهم میلادی به بعد) پاسخ به این پرسش در جوامع بشری متمدن عمدتا بر عهده دین (به معنای عام آن نه فقط ادیان ابراهیمی) گذاشته شده بود. پاسخ دین به زیست مطلوب، مفهوم تعالی بود. مفهومی که سعادت را در آخرت می جست و این دنیا را مقدمه بر آن می پنداشت. طرح ریزی نظام اخلاقی اخروی و شکل دهی به زندگی دنیوی بر اساس آن پایه اصلی و عینی سعادت در دنیا بود.

 

متن کامل را ببینید:

سرگردانی توسعه در ایران

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی