ما۲۴نفر

(تارنمای دانشجویان معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی ۹۱ - دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام

ما۲۴نفر

(تارنمای دانشجویان معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی ۹۱ - دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام

محفل ۲۴ دانشجوی معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی دانشگاه امام صادق(ع). سعی می‌کنیم آن‌چه خودمان و دیگر دانشجوهای معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی به آن نیاز دارند را منتشر کنیم.
اگر شما هم اطلاعاتی برای انتشار دارید، با ما به اشتراک بگذارید.
منتظر انتقادها و پیشنهادهای شما هستیم.

مجموعه «فقه سیاسی» استاد عباسعلی عمیدزنجانی، در نوع خود از بدیع‌ترین مجموعه‌های فقهی، علمی و حقوقی است. این کتاب در سال ۱۳۸۴ از سوی جامعه علمی حوزه به عنوان کتاب نمونه و اثر نفیس اسلامی معرفی شد. مقدمه این کتاب را می‌توانید در ادامه مطلب دریافت کنید.

 

درباره کتاب
جلد اول: در ۵۵۸ صفحه شامل دو بخش است: بخش اول ۱۰ فصل مهم دارد و به تعریف و جایگاه حقوق و منابع آن، حقوق نهادهای سیاسی کشور (قوای سه گانه) و نیز شرح وظایف قانونی و حقوقی و فقهی آنان به صورت جداگانه اختصاص دارد. بخش دوم نیز دارای ۱۰ فصل است و به تشریح تاریخ قانون اساسی ایران در ادوار گذشته می‌پردازد. امتیازات قانون اساسی جمهوری اسلامی که برگرفته از فقیه آل محمد صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم است نسبت به قوانین گذشته، به تفصیل و به صورت علمی آمده است. برخی از موضوعات جدید مانند حدود اختیارات ولی فقیه و تشریح جایگاه آن، شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام، و سایر نهادها و سازمان‌ها و... مطرح به ارزیابی جایگاه فقهی و حقوقی آنان پرداخته شده است. نویسنده در این کتاب به خوبی از عهده پاسخ گویی شبهه افکنی‌ها علیه نظام اسلامی برآمده است.

دریافت مقدمه کتاب
حجم: 146 کیلوبایت

*چاپ پنجم این کتاب در سال در ۶توسط انتشارات امیرکبیر با قیمت تومان منتشر شده است.

 

مطالب مرتبط:

کتاب قانون اساسی

بازنشر برخی کتب و جزوات علوم سیاسی

معرفی کتاب: اندیشه سیاسی اسلام (در سده‌های میانه)

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی