ما۲۴نفر

(تارنمای دانشجویان معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی ۹۱ - دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام

ما۲۴نفر

(تارنمای دانشجویان معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی ۹۱ - دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام

محفل ۲۴ دانشجوی معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی دانشگاه امام صادق(ع). سعی می‌کنیم آن‌چه خودمان و دیگر دانشجوهای معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی به آن نیاز دارند را منتشر کنیم.
اگر شما هم اطلاعاتی برای انتشار دارید، با ما به اشتراک بگذارید.
منتظر انتقادها و پیشنهادهای شما هستیم.
سه شنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۵، ۰۹:۳۰ ب.ظ

معرفی کتاب: اندیشه سیاسی اسلام (در سده‌های میانه)

کتاب اندیشه سیاسی اسلام، نوشته آروین آی.جی. روزنتال و ترجمه دکتر علی اردستانی، برنده کتاب فصل در سال ۷شده و یکی از منابع آزمون دکتری علوم‌سیاسی است.

     

معرفی کتاب

نویسنده دراین کتاب برای نخستین بار به طبقه بندی اندیشه سیاسی در جهان اسلام پرداخت و آن را به سه دسته تقسیم کرد:شریعت نامه نویسی،سیاست نامه نویسی و فلسفه سیاسی.با وجود برخی انتقادها این چارچوب تحلیلی همچنان اهمیت خود را حفظ کرده است.این کتاب به دو بخش کلی تقسیم می شود و نویسنده می کوشد نشان دهد که اندیشه فیلسوفان یونان و میراث افلاطون با تعدیل و انتقال از معانی اولیه و امتزاج با آموزه های شریعت در جهان اسلام رشد کرد وچارچوب جدیدی از فلسفه حکومت و سیاست را برای مسلمانان به دست داد. در بخش اول نظرات ماوردی،غزالی،ابن جماعه،ابن تیمیه و ابن خلدون درباره خلافت و حکومت و دولت بررسی می شود. در بخش دوم اندیشه های فارابی،ابن سینا،ابن باجه،ابن رشد و دوانی در ترسیم جامعه سیاسی و حکومت و فلسفه سیاسی اسلامی به همراه مراحل و تحولات و ادوار اوج و سقوط این نظریه ها ارائه می شود.

دریافت مقدمه کتاب
حجم: 445 کیلوبایت
 

*چاپ دوم این کتاب در سال در ۲توسط انتشارات قومس با قیمت ,تومان منتشر شده است.

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی