ما۲۴نفر

(تارنمای دانشجویان معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی ۹۱ - دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام

ما۲۴نفر

(تارنمای دانشجویان معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی ۹۱ - دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام

محفل ۲۴ دانشجوی معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی دانشگاه امام صادق(ع). سعی می‌کنیم آن‌چه خودمان و دیگر دانشجوهای معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی به آن نیاز دارند را منتشر کنیم.
اگر شما هم اطلاعاتی برای انتشار دارید، با ما به اشتراک بگذارید.
منتظر انتقادها و پیشنهادهای شما هستیم.

کتاب آتش و خشم: روایتی از درون کاخ سفید ترامپ، اثر جدید مایکل وولف، پرده از هرج‌و‌مرج‌های درونی کاخ سفید برمی‌دارد. این کتاب بر اساس مصاحبه‌ با مقام‌های ارشد و شخص ترامپ نوشته شده که خشم رئیس جمهور ایالات متحده را برانگیخته است. آتش و خشم هم‌اکنون در فهرست کتاب‌های پرفروش آمریکا و در صدر پرفروش‌های آمازون قرار دارد.

کتاب آتش و خشم، درون کاخ سفید ترامپ (Fire and Fury: Inside the Trump White House)، از وقایع درون کاخ سفید پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری خبر می‌دهد. «آتش و خشم» از نحوه حکومت گرفته تا ایوانکا ترامپ و رویاهای ریاست جمهوری‌اش، که گوشه‌هایی از آن توسط رسانه‌های خبری امریکایی و انگلیسی نیز منتشر شده سخن می‌گوید. این در حالی‌ است که وکلای دونالد ترامپ (Donald Trump) رئیس‌ جمهوری آمریکا درخواست‌هایی را برای توقف انتشار این کتاب جنجالی آغاز کرده‌اند.



کتاب آتش و خشم، درون کاخ سفید ترامپ، به شکل رسمی به پرفروش‌ترین در فهرست آمازون تبدیل شده است. مایکل ولف (Michael Wolff) می‌گوید روایت او از زندگی رئیس جمهوری پر هرج‌و‌مرج و شایستگی نداشتن او برای ریاست جمهوری قطعا درست است. جنجال بر سر کتاب آتش و خشم نه تنها سبب شده، این کتاب در فهرست پرفروش‌‌ها قرار گیرد بلکه با تهدید نویسنده مبنی بر پیگیری قانونی، توسط رئیس جمهور ترامپ، به شهرت آن افزوده شده است.

دونالد ترامپ در حساب توییتر خود گفت او هرگز به وولف اجازه نداده وارد کاخ ‌سفید شود و چندین‌بار درخواست‌های او را رد کرده است. ترامپ با «جعلی» خواندن این کتاب آن را «سرشار از دروغ» و بر اساس منابعی خواند که وجود ندارند. کتاب «آتش و خشم، درون کاخ‌سفید ترامپ» که به گفته نویسنده‌اش پس از ده‌ها گفت‌و‌گو با مقامات آمریکایی از جمله استیو بنن، مشاور ارشد دونالد ترامپ نوشته شده، حاوی اطلاعاتی است که چهره ترامپ را نزد افکار عمومی بیش‌ از‌ پیش مخدوش می‌کند.

مایکل وولف به‌خاطر آثارش جوایز متعددی از جمله دو جایزه نشنال بدست آورده است. او یکی از نویسندگان ثابت مجلات معتبری چون وانیتی فِیر، نیویورکر، هالیوود ریپورتر، بریتیش جی. کیو، یو اس ای تو دی و گاردیان است. وولف قبل از این، 6 کتاب دیگر هم منتشر کرده که پرفروش‌هایی چون Burn Rate و The Man Who Owns the News از آن جمله‌اند.

در متن پشت جلد کتاب آتش و خشم، درون کاخ سفید ترامپ می‌خوانیم:

تقریباً همۀ افراد گروه کوچک کمپین، خود را واقع‌بین می‌دانستند، همان‌قدر واقع‌بین که هر کس دیگری در سیاست واقع‌بین است. توافق نانوشته میان آنان این بود: نه‌تنها دونالد ترامپ رئیس جمهور نخواهد شد، که نباید هم بشود. خوشبختانه گزارۀ اول به این معنا بود که هیچ‌کس مجبور نیست با دومی دست‌وپنجه نرم کند.

همین‌طور که کمپین به پایان می‌رسید، خود ترامپ بسیار خوش‌بین بود. دوست قدیمی ترامپ، راجر آیلز، این جمله را مدام تکرار می‌کرد که اگر دنبال کار در تلویزیون هستی، اول نامزدِ ریاست‌ جمهوری شو. حالا ترامپ، داشت به توصیۀ دوستش آیلز گوش می‌کرد و شایعه‌هایی دربارۀ شبکۀ خودش راه انداخته بود؛ چشم‌انداز آینده روشن به نظر می‌رسید.

ترامپ به آیلز اطمینان داد که با برندی بسیار قوی‌تر و فرصت‌هایی جدیدتر، از این کمپین بیرون خواهد آمد. او در گفت‌و‌گویی که یک هفته پیش از انتخابات با آیلز داشت، گفت: «این حتی از رؤیاهای من هم بزرگ‌تر است. من به باختن فکر نمی‌کنم، باختنی در کار نیست. در مجموع ما برده‌ایم.» علاوه بر این، او از همین الان موضوع سخنرانی‌اش را برای باختنِ انتخابات آماده کرده بود: انتخابات دزدیده شده است!

دونالد ترامپ و گروهِ کوچکِ سربازان کمپین او آمادۀ باخت با آتش و خشم بودند. آن‌ها آمادۀ بردن نبودند.
فهرست مطالب

پیشگفتار
1. روز انتخابات
2. برج ترامپ
3. روز اول
4. بنن
5. جروانکا
6. در خانه
7. روسیه
8. چارت سازمانی
9. کنفرانس اقدام‌های سیاسی محافظه کارانه
10. گلدمن
11. شنود
12. لغو و جایگزینی
13. بنن مبارز
14. اتاق وضعیت
15. رسانه
16. کومی
17. خارج از کشور و داخل کشور
18. بازگشت بنن
19. میکا برژینسکی
20. مکمستر و اسکراموچی
21. بنن و اسکراموچی
22. ژنرال کلی

  • خلاصه این کتاب را به قلم معصومه خدایاری، می‌توانید از زیر دریافت کنید.

دریافت خلاصه کتاب
حجم: 640 کیلوبایت

مطالب مرتبط:

خلاصه کتاب: آمریکاشناسی؛ فراز و فرود یک امپراتوری

معرفی کتاب: بررسی انتقادی سیاست خارجی آمریکا

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی