ما۲۴نفر

(تارنمای دانشجویان معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی ۹۱ - دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام

ما۲۴نفر

(تارنمای دانشجویان معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی ۹۱ - دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام

محفل ۲۴ دانشجوی معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی دانشگاه امام صادق(ع). سعی می‌کنیم آن‌چه خودمان و دیگر دانشجوهای معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی به آن نیاز دارند را منتشر کنیم.
اگر شما هم اطلاعاتی برای انتشار دارید، با ما به اشتراک بگذارید.
منتظر انتقادها و پیشنهادهای شما هستیم.

آنتونی گیدنز در این کتاب ضمن بررسی انتقادی چهره‌های برجسته در اندیشه اجتماعی و سیاسی کلاسیک و معاصر، نقدهای مربوط به آثار آنان را نیز معرفی می‌کند .وی همچنین مخاطبان را با برخی از بحث‌های اصلی در علوم اجتماعی و سیاست آشنا می‌کند که از آن جمله: بحث‌های سیاست و جامعه‌شناسی در اندیشه «ماکس وبر»؛ تحلیل‌های جامعه‌شناسی سیاسی «دورکهایم» و تفسیر او از فردگرایی و همبستگی در جوامع مدرن؛ کالبدشناسی و ارزیابی انتقادی اندیشه‌های متفکران برجسته معاصر، به ویژه «هابرماس»، «فوکو»، «مارکوزه»، «گارفینکل» و «پوپر».

به گفته‌ گیدنز جامعه‌شناسی نقشی کلیدی در فرهنگ فکری امروز بازی می‌کند و جایگاهی مرکزی در علوم اجتماعی دارد. همچنین تفکر جامعه‌شناسانه بیش از هر چیز به خودشناسی کمک می‌کند که به‌نوبه خود به شناخت بهتر ما از دنیای روابط اجتماعی یاری می‌رساند. جامعه‌شناسی نیروی اندیشه و تخیل ما را گسترش می‌دهد، چشم‌اندازهای جدیدی را پیرامون سرچشمه‌های رفتارمان در برابر ما می‌گشاید و زمینه درک فرهنگ‌های گوناگون و متفاوت با فرهنگ ما را فراهم می‌سازد. مطالعه جامعه‌شناسی ما را به اندیشیدن وا می‌دارد و جامعه‌شناسی تا آن‌جا که با تفکر جزمی مبارزه می‌کند و آگاهی و بینش ژرف‌تری برای انسان فراهم می‌سازد، امکانات آزادی انسان را افزایش می‌دهد.

دریافت مقدمه کتاب
حجم: 383 کیلوبایت

*چاپ پنجم این کتاب در سال ۹ در ۳۴۴توسط نشر نی با قیمت تومان منتشر شده است.

مطالب مرتبط:

معرفی کتاب: جامعه‌شناسی سیاسی

معرفی کتاب: جامعه‌شناسی سیاسی معاصر: جهانی شدن، سیاست و قدرت

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی