ما۲۴نفر

(تارنمای دانشجویان معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی ۹۱ - دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام

ما۲۴نفر

(تارنمای دانشجویان معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی ۹۱ - دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام

محفل ۲۴ دانشجوی معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی دانشگاه امام صادق(ع). سعی می‌کنیم آن‌چه خودمان و دیگر دانشجوهای معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی به آن نیاز دارند را منتشر کنیم.
اگر شما هم اطلاعاتی برای انتشار دارید، با ما به اشتراک بگذارید.
منتظر انتقادها و پیشنهادهای شما هستیم.

کلینتون با پیروزی در انتخابات ایالت کالیفرنیا، حد نصاب لازم را برای نامزدی حزب دموکرات کسب کرد اما با این حال می‌توان گفت که انتخاب کلینتون یک اشتباه استراتژیک برای دموکرات‌هاست.

سبد رای آمریکایی را می‌توان به 3 بخش تقسیم کرد: طرفداران حزب دموکرات، طرفداران حزب جمهوریخواه و خاکستری‌ها. اثرگذارترین رای‌دهندگان در آمریکا، افرادی هستند که نه به حزب دموکرات گرایش دارند و نه به حزب جمهوری‌خواه. آنها کسانی هستند که یا هنوز تصمیمی نگرفته‌اند، یا رای نخواهند داد و یا به شخصی غیر از هیلاری کلینتون (نامزد دموکرات) و ترامپ (نامزد جمهوری خواه) گرایش دارند.

طی یک نظرسنجی، از این افراد خواسته شد که نظر خود را نسبت برخی از سیاستمداران اعلام کنند: نگاهشان مثبت (⁣favorable) است یا منفی (⁣unfavorable)؟


بر اساس این نظرسنجی، این افراد از هیلاری کلینتون دموکرات تنفر بیشتری دارند تا ترامپ جمهوریخواه. البته تنفر همین گروه از حزب دموکرات کمتر از حزب جمهوریخواه است و همزمان گرایش آنها به حزب دموکرات بیشتر از جمهوریخواهان است.

اما با مقایسه برنی سندرز با کلینتون در همین نظرسنجی می‌توان دید که دموکرات‌ها یک اشتباه استراتژیک در انتخاب نامزد نهایی دارند: سندرز این امکان را داشت که آرای خاکستری را به نفع خود جلب کند.

نتیجه: اگر برنی سندرز به عنوان نامزد نهایی دموکرات‌ها انتخاب می‌شد، احتمال پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات از هم‌اکنون بسیار بالا بود. در حالی که رقابت کلینتون و ترامپ نفس‌گیر خواهد بود و پیش‌بینی برنده، چندان آسان نیست.

مطالب مرتبط:

گزارش NBC NEWS از رقابت تنگاتنگ کلینتون و ترامپ

جدول زمانی انتخابات درون‌حزبی آمریکا

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی