ما۲۴نفر

(تارنمای دانشجویان معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی ۹۱ - دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام

ما۲۴نفر

(تارنمای دانشجویان معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی ۹۱ - دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام

محفل ۲۴ دانشجوی معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی دانشگاه امام صادق(ع). سعی می‌کنیم آن‌چه خودمان و دیگر دانشجوهای معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی به آن نیاز دارند را منتشر کنیم.
اگر شما هم اطلاعاتی برای انتشار دارید، با ما به اشتراک بگذارید.
منتظر انتقادها و پیشنهادهای شما هستیم.
سه شنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۳۰ ب.ظ

معرفی کتاب: نظریه جامعه‌شناسی در دوران معاصر

این اثر، یکی از معروف­‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های جورج ریتزر جامعه‌شناس و نظریه‌پرداز برجسته و استاد دانشگاه مریلند است. این کتاب یکی از دو اثر مهم و چندین بار تجدید چاپ شده وی در دهه 1980 و 1990 میلادی بوده که به شکل نسبتاً مناسبی محسن ثلاثی ترجمه و انتشارات علمی منتشر نموده است. مقدمه این کتاب را می‌توانید در ادامه مطلب دریافت کنید.

 

چارچوب کلی کار، یعنی دسته‌بندی نظریه‌ها و مکاتب جامعه‌شناسی ذیل مفهوم انگاره یا نمونه‌های چندگانه واقعیت اجتماعی، تعریف اجتماعی و رفتار اجتماعی مرور و دسته‌بندی ریشه‌های تاریخی نظریه جامعه‌شناختی، دنبال کردن تحولات آن به نحوی سازگار با چارچوب مفهومی کتاب، بررسی نظریه فمینیستی معاصر و توجه به رویکردهای تلفیقی جدیدتر و تلاش برای ارائه تحلیل‌های فرانظری از نظریه اجتماعی و جامعه‌شناختی، بیان دقیق توانمندی‌ها و کاستی‌های نظری مختلف و ترکیب‌های جدیدتر آنها همگی از نوآوری‌های برجسته و ملموس این کتاب است که باعث استقبال فراوان خوانندگان و علاقه­‌مندان در سطح جهانی و در نتیجه تجدید چاپ مکرر آن و سایر کارهای ریتزر شده است.

 

دریافت مقدمه کتاب
حجم: 1.1 مگابایت

*چاپ بیستم این کتاب در سال ۴در ۶توسط انتشارات علمی با قیمت ۶۵,تومان منتشر شده است.

 

مطالب مرتبط:

معرفی کتاب: زندگی و اندیشه بزرگان جامعه شناسی

معرفی کتاب: بایسته‌های جامعه‌شناسی سیاسی

 

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی