ما۲۴نفر

(تارنمای دانشجویان معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی ۹۱ - دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام

ما۲۴نفر

(تارنمای دانشجویان معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی ۹۱ - دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام

محفل ۲۴ دانشجوی معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی دانشگاه امام صادق(ع). سعی می‌کنیم آن‌چه خودمان و دیگر دانشجوهای معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی به آن نیاز دارند را منتشر کنیم.
اگر شما هم اطلاعاتی برای انتشار دارید، با ما به اشتراک بگذارید.
منتظر انتقادها و پیشنهادهای شما هستیم.
يكشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۹:۳۰ ب.ظ

معرفی کتاب: سامان سیاسی در جوامع دستخوش دگرگونی

«سامان سیاسی در جوامع دستخوش دگرگونی» دارای هفت فصل شامل، «سامان سیاسی و تباهی سیاسی» ، «نوسازی سیاسی : آمریکا در برابر اروپا» ، «دگرگونی سیاسی در جوامع سیاسی سنتی» ،«پراتوریانیسم و تباهی سیاسی» ، «انقلاب و سامان سیاسی» ، «اصلاحات و دگرگونی اجتماعی» ، و «نوسازی و احزاب» است. مقدمه این کتاب را می‌توانید در ادامه مطلب دریافت کنید.

معرفی کتاب

هانتینگتون در کتاب خویش به دنبال نشان دادن چارچوب های لازم برای تحقق سامان و یا همان استواری سیاسی است.از این رو در پیشگفتار کتاب بیان می دارد: «تجزیه و تحلیل پژوهشگرانه راهها و وسایل پیشبرد سامان سیاسی ، با وجود اختلافهایی که بر سر مشروعیت و خوشایندی این هدف وجود دارد» باید مورد توجه یک دانشمند سیاسی باشد. وی در ادامه معتقد است؛ سامان سیاسی « تا اندازه ای به رابطه میان توسعه نهادهای سیاسی و تحرک نیروهای اجتماعی به صحنه سیاست ، بستگی دارد.»(هانتینگتون : 1375 ، 1و 2 ) وی در سراسر اثر خویش به دنبال نشان دادن مسیر فرایند نهادمند شدن مشارکت سیاسی در کشورهای در حال نوسازی است. مسئله وی استواری و ثبات جامعه و سیاست در جامعه دستخوش نوسازی می باشد.

 

دریافت مقدمه کتاب
حجم: 68 کیلوبایت

*چاپ پنجم این کتاب در سال ۹۲در ۶۸۰توسط انتشارات علم با قیمت ۲۷,تومان منتشر شده است.

 

مطالب مرتبط:

معرفی کتاب: توسعه در مکاتب متعارض

معرفی کتاب: موانع توسعه سیاسی در ایران

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی