ما۲۴نفر

(تارنمای دانشجویان معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی ۹۱ - دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام

ما۲۴نفر

(تارنمای دانشجویان معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی ۹۱ - دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام

محفل ۲۴ دانشجوی معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی دانشگاه امام صادق(ع). سعی می‌کنیم آن‌چه خودمان و دیگر دانشجوهای معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی به آن نیاز دارند را منتشر کنیم.
اگر شما هم اطلاعاتی برای انتشار دارید، با ما به اشتراک بگذارید.
منتظر انتقادها و پیشنهادهای شما هستیم.
پنجشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۳:۳۰ ب.ظ

پیروزی کلینتون و ترامپ در 5 ایالت دیگر

برای بزرگ شدن تصویر روی آن تقّه بزنید.

 

پ.ن: زوایایی از دموکراسی محدود و کنترل شده در آمریکا

علی عبدی، دانشجوی دانشگاه ییل آمریکا، در صفحه گوگل پلاسش نوشت:

برنی سندرز و هوادارانش تا روز آخر در انتخابات باقی خواهند ماند؛ چرا که هدف از کمپین او -مخصوصاً از امشب به بعد که اختلاف برنی با رقیب به سیصد دلیگیت رسید- فراتر از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری است...

واقعیت آن است که امریکا شاید تنها کشورِ به اصطلاح دموکراتیک در دنیا باشد که امکان مشارکت شهروندان در انتخابات را تا این اندازه دشوار کرده‌، به شکلی که حتی صدای اعتراض اوباما و بایدن نیز بلند شده‌است.

چهل و پنج درصد از شهروندانِ امریکا عضو هیچ‌کدام از دو حزب اصلیِ دموکرات و جمهوری‌خواه نیستند. در انتخابات کنگره در سال ۲۰۱۴، شصت و دو درصد از مردم امریکا پای صندوق نرفتند و حدود هشتاد درصد از جوان‌های زیر سی‌سال و افراد کم‌درآمد نیز رأی ندادند.

سندرز امشب تنها در ایالتی به پیروزی رسید(رُدآیلند) که مستقل‌ها می‌توانستند سر صندوق فرم عضویت حزب را پر کنند و رأی بدهند. به بیان دیگر، دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات از هیچ روشی برای به خطر نیافتادن هژمونی خود بر ساختارهای سیاسی و اقتصادی امریکا فروگذاری نمی‌کنند.

https://goo.gl/cszUs1

 

مطالب مرتبط:

جدول زمانی انتخابات درون‌حزبی آمریکا

 

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی