ما۲۴نفر

(تارنمای دانشجویان معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی ۹۱ - دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام

ما۲۴نفر

(تارنمای دانشجویان معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی ۹۱ - دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام

محفل ۲۴ دانشجوی معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی دانشگاه امام صادق(ع). سعی می‌کنیم آن‌چه خودمان و دیگر دانشجوهای معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی به آن نیاز دارند را منتشر کنیم.
اگر شما هم اطلاعاتی برای انتشار دارید، با ما به اشتراک بگذارید.
منتظر انتقادها و پیشنهادهای شما هستیم.
جمعه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۵، ۱۱:۰۰ ب.ظ

معرفی برجسته‌ترین نامزدهای انتخابات آمریکا

در حالی انتخابات درون‌حزبی آمریکا در حال پیگیری است که نامزدها یکی پس از دیگری از صحنه کارزار رقابت خارج می‌شوند اما در این میان، هنوز رقابت نفس‌گیری در بین چند نامزد برجسته، در جریان است. در متن به مختصری از سوابق مهم‌ترین نامزدهای مطرح در انتخابات پیش‌روی ریاست جمهوری آمریکا می‌پردازیم.

 

هیلاری کلینتون – دموکرات

«هیلاری رودهام کلینتون» 67 ساله، وزیر خارجه سابق آمریکا در دوره اول ریاست جمهوری اوباما، سناتور اسبق ایالت نیویورک طی سال‌های 2001 تا 2009، و بانوی اول آمریکا در دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون طی سال‌های 1993 تا 2001 بوده است. وی پیشتر و در سال 2008 از نامزدهای پیشروی حزب دموکرات برای ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری بود که پس از هشت سال بار دیگر وارد این کارزار انتخاباتی شد.

وی متولد ایالات ایلینویوز است، تحصیلات دانشگاهی خود را در کالج ولسلی گذراند و دکترای حقوق خود را در سال 1973 از دانشگاه ییل دریافت کرد. در سال 1975 با همسرش، بیل کلینتون ازدواج کرد. وی در سابقه کاری غیرسیاسی خود به عنوان وکیل، دو مرتبه از سوی ژورنال ملی حقوق آمریکا به عنوان یکی از یکصد وکیل بانفوذ(تأثیرگذار) در این کشور انتخاب شد.

از جمله وقایع مهم طی زندگی مشترکش با بیل کلینتون، ماجرای رسوایی روابط جنسی مونیکا لوینسکی با همسرش بود. پس از پایان دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون، هیلاری وارد سنای آمریکا شد. وی از جمله حامیان تصویب طرح حمله به عراق و افغانستان بود، اما بعدها به عملکرد دولت بوش در جنگ عراق اعتراض کرد. وی در سال 2006 بار دیگر به سنای آمریکا راه یافت و در سال 2008 توانست بیش از هر زن دیگری در تاریخ آمریکا طی کارزارهای انتخاباتی ریاست جمهوری این کشور، حمایت کمیته‌ها و هیئت‌های حزبی محلی را کسب کند اما نهایتا با اختلافی اندکی اوباما توانست از وی پیشی بگیرد.

وی طی سال‌های 2009 تا 2013 وزیر خارجه آمریکا بود. از جمله وقایع مهم طی این دوران، خیزش مردمی در کشورهای متعدد عربی و حمله نظامی آمریکا به لیبی بود. وی همچنین بیش از هر وزیر خارجه دیگری در تاریخ آمریکا برای دیدار با مقامات خارجی به کشورهای مختلف سفر کرد.

 

برنارد ساندرز – دموکرات

«برنارد برنی ساندرز»، 73 ساله، از سال 2007، سناتور متخب ایالت ورمونت در سنای آمریکا است. وی به عنوان یک سیاستمدار مستقل از سال 1979 وارد دنیای سیاست شد. وی طی سال‌های 1971 تا 1979 از اعضای وابسته حزب پیشروی ورمونت و عضو حزب اتحادیه آزادی بوده است. وی پس از چندین دوره شکست انتخاباتی، برای اولین بار در سال 1981 به عنوان شهر بارلینگتون، بزرگترین شهر ایالت ورمونت انتخاب شد. وی برای سه سال دوره دوساله دیگر نیز به این سمت انتخاب شد. همچنین از سال 1990 توانست وارد مجلس نمایندگان آمریکا شود و تا 16 سال عضو این مجلس باقی ماند.

وی هوادار و تحسین‌گوی نوع اسکاتلندی سوسیال دموکراسی است. وی تنها عضو مستقل مجلس نمایندگان آمریکا بود و طی تاریخ کنگره آمریکا باسابقه‌ترین عضو مستقل آن بوده است. از ژانویه سال 2015، ساندرس به عنوان عضو دموکرات کمیته بودجه سنا انتخاب شد.

وی دانش‌‌آموخته علوم سیاسی از دانشگاه شیکاگو آمریکا است وی که از والدینی یهودی به دنیا آمده است، پس از فارغ‌التحصیلی، 7 ماه را در مزارع اشتراکی کیبوتص اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین گذراند.

 

تد کروز – جمهوری‌خواه

رافائل ادوارد تد کروز، 44 ساله، سناتور جمهوری‌خواه سنای آمریکا از ایالات تگزاس است. وی در سال 2012 به عنوان اولین سناتور اسپانیایی‌تبار یا کوبایی‌تبار از این ایالت وارد سنای آمریکا شد. وی در حال حاضر رئیس کمیته فرعی نظارت، حقوق فدرال و دادگاه‌های فدرال در کمیته دادگستری سنای آمریکا است. وی همچنین رئیس کمیته فرعی، فضا، علوم و رقابت‌پذیری در کمیته تجارت سنای آمریکا است.

بین سال‌های 1999 تا 2003، کروز مدیر دفتر برنامه‌ریزی سیاستگذاری در کمیسیون فدرال تجارت آمریکا، معاون دادستان کل آمریکا بود. همچنین طی کارزار انتخاباتی جورج بوش پسر در سال 2000، مشاور سیاست داخلی بوش بوده است. وی همچنین طی سال‌های 2004 تا 2009 استاد مدعو دانشکده حقوق دانگاه تگزاس در آستین بود. کروز یکی از سه لاتینی‌تبار حاضر در سنای آمریکا است. وی در سال 2012 به عنوان معاون رئیس کمیته ملی سنای جمهوری‌خواهان انتخاب شد.

کروز، فارغ‌التحصیل سیاستگذاری عمومی از دانشگاه پرینستون است. زمانی که در پرینستون مشغول به تحصییل بود به عنوان سخنور برجسته سال آمریکا آمریکا انتخاب شد، همچنین به همراه یکی از دوستان خود به نام دیوید پانتون، در این سال توانست عنوان برترین تیم مذاکراتی در آمریکا را از آن خود کند.

 

دونالد جان ترامپ - جمهوری‌خواه

دونالد ترامپ در 14 ژوئن 1946 درآمریکا متولد شده و 69 ساله است. او تاجر، نویسنده کتاب‌های مربوط به دنیای تجارت و بازرگانی و همچنین مجری تلویزیون است. ورود او به مجری‌گری بیشتر به ‌خاطر شهرت و سرمایه‌اش بوده و در اصل فاقد سواد این کار است. ترامپ یک شرکت عظیم ساختمان‌سازی را از پدرش به ارث برده و چندین هتل بزرگ دارد. او مالک سازمان اجراکننده مسابقه انتخاب دختران شایسته جهان (میس یونیورس) و آمریکاست و اسپانسر و تامین کننده مالی بسیاری از تیم‌های ورزشی است. این فعالیت‌های متنوع در مجموع یک ثروت 9 میلیارد دلاری را برای ترامپ فراهم کرده است. ترامپ از نظر مذهبی یک مسیحی پروتستان پرسبیتری است. بنیان‌گذاران فرقه پرسبیتری‌ها (Presbyterian) که در قرن اول میلادی این فرقه را ایجاد کردند، از یهودیان بودند.

 

برگرفته از تسنیم

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی