ما۲۴نفر

(تارنمای دانشجویان معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی ۹۱ - دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام

ما۲۴نفر

(تارنمای دانشجویان معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی ۹۱ - دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام

محفل ۲۴ دانشجوی معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی دانشگاه امام صادق(ع). سعی می‌کنیم آن‌چه خودمان و دیگر دانشجوهای معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی به آن نیاز دارند را منتشر کنیم.
اگر شما هم اطلاعاتی برای انتشار دارید، با ما به اشتراک بگذارید.
منتظر انتقادها و پیشنهادهای شما هستیم.
دوشنبه, ۹ فروردين ۱۳۹۵، ۰۳:۰۰ ب.ظ

انتخابات درون حزبی آمریکا؛ معجزه در کمپین سندرز

به نقل از انتخاب، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیچیده تر و هیجان انگیزتر از آن چیزی است که پیشتر پیش بینی می شد. هر روز خبر تازه و اتفاق جذابی در این انتخابات پیش می آید. تا جایی که حتی برخی از واژه «معجزه» برای آن استفاده کرده اند.

برنی سندرز چقدر شانس پیروزی دارد؟

در این بین شاید خبرسازترین کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری امریکا، سناتور چپگرا برنی سندرز باشد.  پیروزی  بزرگ وی در سه ایالت واشنگتن، هاوایی و آلاسکا با اختلاف بسیار زیاد از هیلاری کلینتون شاید ماجرای معجزه پرنده سندرز را تکمیل کرد.  
 
داستان سندرز و پرنده‌اش یکی از جالب‌ترین رخدادهای هفته گذشته در آمریکا بود. ماجرا از آنجا آغاز شد که در حین سخنرانی سندرز، یک پرنده کوچک که بعدها معلوم شد یک "فنچ" است روی تریبون وی نشست و برای چند ثانیه جمعیت را به وجد آورد. به صورتی که همه یک صدا سندرز و پرنده را تشویق می کردند.
 
بعد از آن پرنده پرید و به آسمان رفت. سندرز در واکنش به این موضوع گفت شاید این یک پیام برای صلح بود. شاید این پرنده از ما می‌خواست که صلح را برای جهان به ارمغان بیاوریم.
 
بعد از آن بود که سندرز در 3 ایالت با اختلاف زیاد، هیلاری کلینتون را شکست داد تا امید های تازه ای به کمپین سندرز تزریق شود.  البته رسانه های بزرگ آمریکا که معمولا تحت نفوذ سیاستمداران جریان اصلی هستند چندان به پیروزی سندر نپرداختند.
 
توضیحات کوتاهی جهت آشنایی با روند انتخابات در درون حزبی دموکرات‌ها ارائه می کند:
 
ساز و کار انتخاب کاندیدای ریاست جمهوری در حزب دموکرات ترکیبی از دو نوع رای است که اصطلاحاً به آن ها دلیگیت می‌گویند. نوعی از دلیگیت‌ها هستند که خود مردم به نمایندگان رای  می‌دهند که به آن  Pledged delegates می‌گویند. به این شکل که مردم عده‌ای نماینده انتخاب می کنند که انان موظف هستند به یکی از دو کاندیدا رای دهند.  نوعی دیگر نیز وجود دارد که به آن Super delegates می‌گویند که افراد صاحب نفوذ حزب دموکرات هستند که خود به هر فردی که تمایل دارند رای می دهند. 
 
مجموعه دلیگیت های انتخابی توسط مردم 4051 است و مجموع سوپر دلیگیت ها 712 عدد. در نهایت کل آرا  4763 است و نامزد نهایی باید حداقل 2382 رای دلیگیت بدست بیاورد.
 
میزان آرا هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه دولت اول اوباما و برنی سندرز سناتور سوسیالیست تاکنون، در زیر آمده است:
 
- کلینتون : 1243
- سندرز : 975
 
از مجموع Super delegates یعنی دلگیت‌های حاصل از رأی اعضای بلند پایه و اعضای اصلی حزب باید گفت که تقریبا بیشتر آرا به سمت کلینتون رفته است و همین مسئله است که کار سندرز را دشوار کرده است. در واقع نتیجه در سوپر دلیگیت‌ها تاکنون به نفع هیلاری رقم خورده است: 
 
- کلینتون : 469
- سندرز : 29
 
با احتساب این دو فعلا نتیجه به این شرح است:
 
- کلینتون : 1712
- سندرز : 1004
 
اما این نکته مهم را باید در نظر گرفت که سوپر دلیگیت ها می توانند رای خود را عوض کنند و معمولا آنان وقتی روند کلی جریان رای ها را ببینند رای خود را تغییر خواهند داد. در انتخابات سال 2008 نیز در نهایت سوپر دلیگیت ها رای خود را به نفع اوباما تغییر دادند. اکنون هم این احتمال همچنان وجود دارد که آنان رای خود را به نفع سندرز تغییر دهند.  
 
تا روز انتخابات امریکا اتفاقات بیشتری رخ خواهد داد و باید منتظر ماند و دید چه تغییراتی در روند انتخابات پیش می‌آید.
 
مطالب مرتبط:

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی