ما۲۴نفر

(تارنمای دانشجویان معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی ۹۱ - دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام

ما۲۴نفر

(تارنمای دانشجویان معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی ۹۱ - دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام

محفل ۲۴ دانشجوی معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی دانشگاه امام صادق(ع). سعی می‌کنیم آن‌چه خودمان و دیگر دانشجوهای معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی به آن نیاز دارند را منتشر کنیم.
اگر شما هم اطلاعاتی برای انتشار دارید، با ما به اشتراک بگذارید.
منتظر انتقادها و پیشنهادهای شما هستیم.
پنجشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۲۷ ق.ظ

معرفی و خلاصه کتاب: حقوق بین الملل خصوصی

جلد اول این کتاب به عنوان منبع درس حقوق بین الملل خصوصی، تعیین شده است. دوستان می‌توانند خلاصه این کتاب را در ادامه مطلب دریافت کنند.

                                             

معرفی کتاب

در این مجموعه دو جلدی مباحث ذیل مطرح شده است : تقسیم جغرافیایی اشخاص (تابعیت، اقامتگاه) وضع بیگانگان، تعارض قوانین، مکتب‌های فوق بین‌المللی خصوصی، قواعد ایرانی حل تعارض، ضمانت اجرای قاعده تعارض .بخش پایانی کتاب به بررسی چند نمونه عملی اختصاص دارد .دانشجویان رشته حقوق و حقوق‌دانان از مخاطبان این مجموعه به شمار می‌آیند.

 

دکتر محمد نصیری، کیست؟

دکتر محمد نصیری در سال ۱۲۸۵ شمسی در اصفهان متولد شد، تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در همین شهر به پایان برد و در کنار آن به تحصیل و تکمیل زبان و ادبیات عرب و فقه و اصول پرداخت.در سال ۱۳۰۶ شمسی به تهران آمد و پس از اخذ درجه لیسانس از دانشکده حقوق تهران در سال ۱۳۰۹، جزو نخستین دسته‌های دانشجویان اعزامی دولت برای تکمیل تحصیلات به فرانسه رفت.


وی پس از ورود به دانشکده حقوقِ شهر اکس آن پروانس و اخذ مجدد درجه لیسانس حقوق از دانشگاه مذکور با رتبه ممتاز و مدال علمی لوره آ در حقوق بین الملل خصوصی، برای تکمیل تحصیلات عالیه وارد دانشکده حقوق پاریس شد و با دریافت دو دیپلم دکترا در حقوق خصوصی و اقتصاد، در سال ۱۳۱۶ شمسی(۱۹۳۷ میلادی) موفق به اخذ درجه دکترای دولتی از دانشگاه پاریس با رتبه بسیار خوب شد و به کشور بازگشت و تصدی مشاغل قضایی را در دادگستری ایران از همان سال(۱۳۱۶) آغاز کرد.
در سال ۱۳۲۲ با سمت ریاست اداره کل تصفیه املاکِ واگذاری به وزارت دارایی منتقل شد و در سال ۱۳۲۵ به مدیریت کل وزارت دارایی منصوب شد.
 

دریافت خلاصه کتاب حقوق بین الملل خصوصی
حجم: 152 کیلوبایت
 

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی