ما۲۴نفر

(تارنمای دانشجویان معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی ۹۱ - دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام

ما۲۴نفر

(تارنمای دانشجویان معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی ۹۱ - دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام

محفل ۲۴ دانشجوی معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی دانشگاه امام صادق(ع). سعی می‌کنیم آن‌چه خودمان و دیگر دانشجوهای معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی به آن نیاز دارند را منتشر کنیم.
اگر شما هم اطلاعاتی برای انتشار دارید، با ما به اشتراک بگذارید.
منتظر انتقادها و پیشنهادهای شما هستیم.

برای بیش از یک قرن، قدرتمند ترین دولت در جهان  ایالات متحده بوده است و در حال حاضر برخی از تحلیلگران پیش بینی می کنند که چین به زودی جای آمریکا را خواهد گرفت. آیا این پیش بینی بدین معنی است که ما در جهان پس از آمریکا زندگی می کنیم؟ آیا سرعت چین می تواند جرقه جنگ سرد جدیدی بین این دو غول باشد؟

                                   


در این مقاله، جوزف نای، تحلیلگر مشهور جهان در حوزه سیاست خارجی؛ توضیح میدهد که چرا قرن آمریکایی تا پایانش فاصله زیادی دارد و ایالات متحده، باید چه اقداماتی برای حفظ جایگاه رهبری خود انجام دهد. وضعیت ابرقدرتی آمریکا ممکن است همراه با مشکلات داخلی و رونق اقتصادی چین باشد. اما نای استدلال می کند که قابلیت‌های نظامی، اقتصادی و قدرت نرم آمریکا به گونه ای ادامه خواهد یافت که منجر به پیش افتادن آمریکا از نزدیک ترین رقیب خود در دهه های آینده خواهد شد.

دریافت
حجم: 194 کیلوبایت
 
توضیحات:
برای باز کردن این کتاب از نرم افزار Adobe Digital Edition استفاده کنید.
 
Adobe Digital Editions
حجم: 7.31 مگابایت

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی