ما۲۴نفر

(تارنمای دانشجویان معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی ۹۱ - دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام

ما۲۴نفر

(تارنمای دانشجویان معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی ۹۱ - دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام

محفل ۲۴ دانشجوی معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی دانشگاه امام صادق(ع). سعی می‌کنیم آن‌چه خودمان و دیگر دانشجوهای معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی به آن نیاز دارند را منتشر کنیم.
اگر شما هم اطلاعاتی برای انتشار دارید، با ما به اشتراک بگذارید.
منتظر انتقادها و پیشنهادهای شما هستیم.
پنجشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۵۶ ب.ظ

داده‌نما: تقابل ایران و عربستان

مقابله و دشمنی بین ایران و رژیم آل سعود در عربستان سعودی چیز جدیدی نیست. از زمان قبل از انقلاب تا به امروز همواره بین این دو قدرت منطقه کشمکش وجود داشته است. این دو کشور از بزرگترین قدرت های اقتصادی، نظامی، و فرهنگی منطقه هستند که هر کدام برای خود حرف هایی -چه درست چه غلط- برای گفتن دارند. من با اهل تسنن مشکلی ندارم و آن ها را برادر خود می دانم، ولیکن برای من حساب وهابی های سعودی از بقیه عزیزان اهل سنت جداست. خیلی از دوستان اهل سنت به من گفته اند که آن ها هم از این روش ها و عقاید قرون وسطی ای آل سعود به ستوه آمده اند.

 

امروز می خواهم مطلبی از روزنامه The Globe and Mail را برای شما به اشتراک بگذارم. این روزنامه روزانه حدودا 1 میلیون نفر خواننده دارد و یکی از بزرگترین روزنامه های کانادا محسوب می شود. چند روز پیش که این روزنامه را می خواندم با یک صفحه رو به رو شدم که تقابل ایران و عربستان را بر روی نقشه ی خاورمیانه نشان می دهد. گرچه این مطلب به زبان ساده و بسیار سطحی نوشته شده است، ولی به نظرم جالب آمد که این تقابل تا آن طرف دنیا هم صدا در کرده است، به صورتی که یک صفحه از روزنامه را به آن اخصاص دهند.

 

برای دیدن عکس با کیفیت بالا بر روی آن کلیک کنید.

تقابل ایران و عربستان

از Globe And Mail به نقل از ۳۰۱۰۴۰

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی